قاچاق کالا در ایران در دست حکومت و سپاه است
آفت قاچاق ـ که عامل اصلی آن کارگزاران و عوامل خود رژیم هستند ـ بر پیکرة اقتصاد افتاده و میزان آن به اعتراف خود آنها در سال 1392 معادل 60 هزار میلیارد تومان ـ یعنی 2 برابر بودجة عمرانی کشور ـ بوده است.
حسن روحانی، سه شنبه بیستم بهمن ماه ـ در مراسم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ـ اعتراف کرد: «آسیبهای کمرشکن قاچاق بر پیکر اقتصاد کشور ـ به واسطة نقش برخی از دستگاهها در ورود کالای قاچاق ـ مانعی نهادی در برابر افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور و عامل گسترش فساد است».
