۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

اعتراض به حضور روحانی "تدارکات چی اعدام"

روزنامه السياسه- كويت 9 بهمن 94
هزاران ايراني و عرب مقيم فرانسه روز گذشته در تظاهراتي عظيم در پاريس شركت كرده و سفر رئيس جمهور حسن روحاني را كه مورد استقبال رئيس جمهور فرانسوا اولاند در اليزه قرارگرفت محكوم نمودند.
اين سفر اولين سفر يك رئيس جمهور ايراني از زمان ديدار رئيس جمهور سابق محمد خاتمي در سال 1999 و اولين سفر به دو كشور اروپايي يعني فرانسه و ايتاليا محسوب مي‌شود.
بيانيه صادره از سوي اپوزيسيون در تبعيد ايران كه ”السياسه“ نسخه‌يي از آنرا دريافت كرد حاكي است كه تظاهركنندگان ”از مقامات فرانسوي خواستار حسابرسي از آخوند حسن روحاني رئيس جمهور رژيم آخوندي شدند كه بين مردم ايران به دليل نقضهاي آشكار حقوق بشر در ايران و صدور تروريسم و بنيادگرايي و جنگهاي ويرانگر در منطقه بويژه حمايت از بشار اسد جنايتكار به ”رئيس جمهور اعدام“ شناخته مي‌شود".
ادامه مطلب را در اینجا بخوانید
در اين تظاهرات شماري از شخصيتهاي سياسي فرانسوي و اروپايي و هيئتهايي كه خلقهاي سوريه و يمن را نمايندگي مي‌كردند شركت داشتند, و برخي از آنان در برابر تظاهركنندگان سخنراني كردند, از جمله ژيلبر ميتران فرزند رئيس جمهور فقيد فرانسوا ميتران, سناتور ژان پير ميشل, وزير خارجه سابق ايتاليا جوليو ترتزي, رئيس سازمان در جستجوي عدالت و معاون سابق رئيس پارلمان اروپا آلخو ويدال كوادراس, نخست وزير سابق الجزاير سيد احمد غزالي و مخالف برجسته سوري ميشل كيلو.
رهبر اپوزيسيون ايران مريم رجوي به نوبه خود با ارسال پيامي براي تظاهركنندگان تاكيد كرد ” فرش قرمز پهن كردن توسط دولتهاي اروپايي براي روحاني, خوش آمد گويي به پدرخوانده تروريسم و بنيادگرايي است و صرفاً باعث تقويت تماميت رژيم مي‌شود و عليه حقوق بشر در ايران است“.
وي هشدار داد ” استقبال از روحاني تنها اين رژيم را در شكنجه و اعدام مردم ايران و جنگ افروزي بيشتر در منطقه .. و صدور افراطي گري و تروريسم به كشورهاي مختلف تشجيع خواهد نمود“.
وي همچنين خاطرنشان كرد ضروريست كشورهاي اروپايي رابطه با رژيم ايران را به توقف اعدام و بهبود وضعيت حقوق بشر در ايران مشروط كنند. رجوي ضمن صحبت از افزايش سركوب و نقض حقوق بشر طي دو سال و نيم از رياست جمهوري روحاني گفت ” واقعيت اين است كه در كارنامه رياست جمهوري او حدود 2200 اعدام تاكنون (بالاترين در 25 سال گذشته), حمايت تمام عيار از ديكتاتوري اسد و قتل عام مردم سوريه, حملات موشكي عليه ساكنان كمپ ليبرتي, دستور رسمي براي گسترش موشكهاي بالستيك سپاه پاسداران يعني تكثير سلاحهاي كشتارهاي جمعي قرار دارد“.
وي اشاره كرد در دوران روحاني ” سركوب و كشتار مسلمانان سني و مسيحيان شدت يافته است“.


اين تظاهرات عظيم در حالي بود كه روحاني در ملاقات با رئيس جمهور اولاند و ديگر مقامات از جمله نخست وزير مانوئل والس بود و نسبت به شروع ”يك رابطه جديد“ بين فرانسه و ايران اظهار اميدواري كرد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر