۱۳۹۵ خرداد ۲۴, دوشنبه

مریم رجوی: ماه رمضان را ماه همبستگی با مردم مقاوم سوریه اعلام می‌کنیم


بعد از ظهر شنبه ۲۲خرداد ۱۳۹۵، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، مریم رجوی با هیأتی از مسئولان و شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار خانم‌ها


سهیر الاتاسی؛ عضو هیأت عالی مذاکرات، نغم غادری؛ عضو هیأت عمومی و نایب رئیس سابق ائتلاف، تغرید الحجلی؛ وزیر سابق دولت موقت و آقایان هیثم مالح؛ رئیس کمیسیون قانون، میشل کیلو؛ از اعضای هیأت سیاسی، دکتر نصر حریری؛ از رهبران ائتلاف، سرتیپ عبدالاله بشیر النعیمی؛ رئیس ستاد سابق ارتش آزاد، سرتیپ مصطفی الشیخ؛ از بنیانگذاران ارتش آزاد، سرهنگ البطیش؛ از اپوزیسیون سوریه، غسان عبود رئیس تلویزیون اورینت و احمد کامل مشاور مطبوعاتی هیأت عالی مذاکرات حضور داشتند.
 در این دیدار، خانم مریم رجوی، قهرمانیهای انقلاب و مردم سوریه، به‌خصوص مردم حلب را ستود و گفت: ایستادگی مردم سوریه در ششمین سال، در حالی‌که قدرتهای جهانی نیز یا در طرف جلاد سوریه بودند و یا بی‌تفاوتی و بی‌عملی در پیش گرفتند، پیروزی محتوم مردم و انقلاب سوریه را بشارت می‌دهد. رژیم اسد و حامی اصلیش فاشیسم دینی حاکم بر ایران، از شکست گریزی ندارند.
هیثم مالح رئیس کمیسیون قانون ائتلاف، در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ مقاومت ایران و خانم رجوی از مردم و انقلاب سوریه، گفت: امروز با شما در یک سنگر و در مقابل دشمن واحدی قرار داریم و خودمان را جزیی از جنبش و مقاومت شما می‌دانیم.
سایر اعضای هیأت نیز در این ملاقات، ضمن تأکید بر همبستگی دو ملت و دو مقاومت به نقش رژیم آخوندها در کشتار مردم سوریه و تلاش برای حفظ بشار اسد به‌منظور حفظ رژیم در تهران اشاره کردند.
سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
تا شامگاهان شنبه 22خردادماه جلسه سخنرانی شخصیتهای سیاسی استمرار داشت. در این جلسه که با شرکت شماری از شخصیتهای فرانسوی و شخصیتهایی از کشورهای مسلمان به مدیریت احمد کامل، مشاور مطبوعاتی هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه برگزار شد. سیداحمد غزالی، نخست‌وزیر سابق الجزایر؛ علامه سید محمدعلی حسینی، دبیرکل شورای اسلامی عربی در لبنان؛ شیخ تیسیر التمیمی، قاضی‌القضات سابق کل فلسطین؛ خلیل مرون، مدیر مسجد اوری و رئیس کمیته مسلمانان فرانسه برای دفاع از حقوق اشرفیان؛ شیخ مسکین، دبیرکل شورای امامان فرانسه و رئیس کمیته مسلمانان فرانسه علیه افراط‌گرایی و برای حقوق‌بشر؛ دکتر انور مالک، نویسنده و گزارشگر سابق سوریه در اتحادیه عرب؛ عبدالله خلف، هماهنگ‌کننده جریان سعد حریری در فرانسه، طاهر بومدرا، رئیس سابق حقوق‌بشر ملل‌متحد در عراق و مسئول پرونده اشرف در ملل متحد؛ رضا الرضا، دبیرکل هیأت شیعه جعفری عراق؛ صباح المختار، رئیس انجمن عرب در انگلستان؛ استاد جلال گنجه‌ای، مسئول کمیسیون مذاهب و آزادی ادیان شورای ملی مقاومت ایران؛ از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

اجرای برنامه‌های موسیقی توسط گروه هنرمند سوری سمیح شقیر، از دیگر برنامه‌های اجلاس همبستگی با مردم و مقاومت سوریه بود که مورد توجه بسیار قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر