۱۳۹۵ تیر ۹, چهارشنبه

همبستگی شخصیتهای جهانی از گردهم آیی پاریس


     متیو آفورد،                                  شیخ تیسیر التمیمی،                     الیزابتا زامپاروتی 

پارلمانترها و شخصیتهای بین‌المللی، طی پیامهایی در همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، دیکتاتوری آخوندی را به‌خاطر موج اعدامها و صدور تروریسم و به‌ویژه همدستی با بشار اسد در کشتار مردم سوریه محکوم کردند.

پیامهایی از متیو آفورد نماینده پارلمان انگستان، الیزابتا زامپاروتی، رئیس مشترک کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد و شیخ تیسیر التمیمی – قاضی‌القضات پیشین فلسطین:

متیو آفورد عضو مجلس عوام انگلیس
هنگامی که روحانی انتخاب شد به ما گفته شد که او یک میانه‌رو است.. تحت ریاست‌جمهوری او ۲۳۰۰ تن از جمله نوجوانان اعدام شده‌اند. امری که جامعه بین‌المللی مطمئناً نمی‌پذیرد. علاوه بر آن، در سال گذشته ۹۶۶ تن نیز اعدام شدند و این هم چیزی است که جامعه بین‌المللی نمی‌پذیرد. علاوه بر آن، مجازات اعدام رو به افزایش است. نه تنها مردم حلق‌آویز می‌شوند بلکه مورد شلاق زدن، قطع عضو و انواع مجازاتهای وحشتناک از جمله از حدقه در آوردن چشم قرار می‌گیرند. این نوعی از شکنجه است که ما در غرب آن‌را از زمان قرون وسطی تا کنون ندیده‌ایم.

من هم‌چنان نگران توانایی‌های هسته‌یی رژیم ایران هستم. سپاه پاسداران یک نیروی بسیار بدخیم و بدنام در ایران است. ما این را از طریق فعالیتهای آنها در لبنان و سوریه می‌دانیم. ما می‌دانیم که رژیم ایران در امور سایر دولتهای مستقل مداخله می‌کند و ما می‌دانیم که رژیم ایران به حمایت مالی از تروریسم در منطقه ادامه می‌دهد. و این امر نباید پذیرفته شود و ما بایستی تحریمها را مجدداً برقرار کنیم.

بعد از حمله اخیر علیه کمپ لیبرتی، من این موضوع را در وزارت‌خارجه در لندن مطرح کردم. این منبع نگرانی بسیار زیادی است نه فقط در این کشور بلکه در جهان گسترده تر. بسیاری از ما احساسات خود را ابراز کردیم که ما اجازه نخواهیم داد سپاه پاسداران از مزدوران خود در عراق استفاده کرده و به حمله علیه کمپ لیبرتی و ساکنان آن ادامه دهد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که پروسه جابه‌جایی ادامه پیدا می‌کند.

من خواهان این هستم که یک نیروی بین‌المللی مانند سازمان ملل از افرادی که در کمپ لیبرتی باقی مانده‌اند حفاظت کند. ما یک وظیفه بین‌المللی برای انجام این کار داریم و هر حمله‌یی علیه این کمپ یک اقدام وحشیانه علیه بشریت است.

در ۳۷ سال گذشته مردم از هر گونه جایگزین برای این رژیم محروم شده‌اند. اما یک جایگزین برای این رژیم وجود دارد. یک جایگزین به رهبری خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران . و به همین دلیل در ۹ ژوئیه من و بسیاری از همکارانم از سراسر جهان به خانم رجوی در پاریس خواهیم پیوست، در کنفرانس سالیانه که من سال گذشته هم در آن حضور داشتم ما خواهیم شنید که چگونه برنامه ۱۰ ماده‌یی او ایران آینده را بهتر خواهد کرد. نه تنها تبعیدیان بسیاری از سراسر جهان در آنجا شرکت خواهند کرد، بلکه سیاستمدارانی از آمریکا و خاورمیانه و اتحادیه اروپا و سایر کشورها نیز حضور خواهند یافت بنابراین من از همه مصرانه می‌خواهم شرکت کنند تا صدایشان شنیده شود. ما می‌توانیم به ملاها و به رژیم و به روحانی نشان دهیم که یک جایگزین برای رژیم او وجود دارد و تغییر ایجاد خواهد شد.

الیزابتا زامپاروتی - رئیس مشترک کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد
9 ژوئیه در کنوانسیون بزرگی که هر ساله توسط شورای ملی مقاومت ایران در پاریس سازماندهی می‌شود شرکت خواهیم داشت؛ یک هیأت از نمایندگان و شخصیت‌های ایتالیایی همراه با هیأتهایی از سایر کشورها در آن حضور خواهند داشت. من معتقدم، زمان آن فرا رسیده که دولتهای غربی، مقاومت ایران را که یک آلترناتیو قابل اعتماد در مقابل رژیم مذهبی و زن‌ستیز حاکم بر ایران نمایندگی می‌کند، به‌لحاظ سیاسی به‌رسمیت بشناسند.

شیخ تیسیر التمیمی – قاضی‌القضات پیشین فلسطین
همان‌طور که می‌دانیم رژیم ولایت‌فقیه، دهها هزار نفر از مردم ایران را کشته است و دهها هزار و بلکه صدها هزار نفر را به زندانها انداخته و آنها را شکنجه کرده است. بنابراین رژیم بشار اسد و رژیم ولایت‌فقیه در استبداد و سرکوب و قتل مردمشان توافق دارند. بله، مردم ایران برادر و همچنین مردم سوریه اکنون با هم در مقاومت علیه استبداد رژیم ولایت‌فقیه و رژیم بشار اسد متحد هستند و به یاری خدا، (این رژیم‌ها) از بین خواهند رفت و درهم کوبیده می‌شوند و مردم ایران و مردم سوریه پیروز خواهند شد.

رژیم ولایت‌فقیه معتقد است که بقای رژیم اسد، بقای اوست و نابودی رژیم بشار اسد نابودی رژیم ولایت‌فقیه است؛ از این‌رو آنها در قتل مردمشان و نیز صدور جنگ به تمامی منطقه جهت گسترش استبداد و ستم در همه‌جا با هم اتفاق‌نظر دارند و از عدالت و دموکراسی می‌ترسند اگر خلق‌ها پیروز شوند، قطعاً منجر به نابودی رژیم ولایت‌فقیه و رژیم بشار اسد می‌شود.

من می‌گویم که این گردهمایی (در پاریس) تأکید دارد که مقاومت ایران، مجاهدین خلق، آمادگی ازبین‌بردن رژیم ولایت‌فقیه را دارند و این‌که مردم ایران با آزادی و عدالت و دموکراسی حاکمیت کنند؛ یعنی خیزش عظیم مردم در خارج ایران و همبستگی با مقاومت ایران توسط تمامی مردم جهان هنگامی که از زبان خواهر رئیس‌جمهور مریم رجوی ادبیات و سخنرانی‌شان را شنیدم، مطمئن شدم که ایشان با استناد به قرآن کریم و سنت شریف پیامبر، از زنان حمایت می‌کنند که خداوند سبحان متعال خواسته است که همتای مرد باشد

این آن چیزی است که خواهر رئیس‌جمهور بنا نهاده است، در حالی‌که رژیم ولایت‌فقیه متکی به قتل و تروریسم و بنیادگرایی است؛ و گروه‌های بنیادگرا که این‌جا و آنجا دست به کشتار می‌زنند، نشأت‌گرفته از رژیم ولایت‌فقیه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر