۱۳۹۴ بهمن ۱۲, دوشنبه

کدام صدا بلندتر بود

روز پنجشنبه 8بهمن تظاهرات بزرگ «نه به روحانی» توسط ایرانیان آزاده و هواداران مقاومت ایران در پاریس علیه سفر آخوند روحانی برگزار شد. تظاهراتی که بازتاب زیادی در رسانه‌های فرانسه و سایرکشورها داشت و توسط ناظران و رسانه‌های مهم جهان، مهم تلقی شد، علت و دلایل توجه قابل‌توجه رسانه‌ها چه بود؟ 

نه به روحانی
  اهمیت یک خبر را در درجه اول می‌توان از ابعاد انعکاسات آن فهمید. تا ظهر شنبه 10بهمن شماره انعکاس این تظاهرات در رسانه‌ها، به حدود 200 مورد رسید که البته شامل همه انعکاسها نمی‌تواند باشد.
نکته بعد و قابل‌توجه فضایی است که در کل این انعکاسها موج می‌زند، اگر همه این انعکاس‌ها را روی هم بریزیم، چکیده و حاصلش این می‌شود که جمعیت انبوهی از ایرانیان (که برخی از تلویزیونها مثل الجزیره، العربیه، یورونیوز و بقیه رقم هزاران نفر را به‌کار برده‌اند)، به حضور رئیس‌جمهور آخوندها در فرانسه که به او شیخ اعدام لقب دادند اعتراض کردند، و گفتند که او نماینده مردم ایران نیست، و مردم ایران این رژیم حاکم را نمی‌خواهند.
صدای تظاهرات ایرانیان آن‌قدر بلند بود که در همان اثنای مذاکرات به کاخ الیزه هم رسید، تفسیری که تلویزیون العربیه از این تظاهرات داده است.
نکته دیگر این‌که چند تلویزیون از جمله العربیه، این تظاهرات را به‌طور مستقیم مورد پوشش قرار دادند. خبرگزاریهای اصلی جهان هم خبرهای نوبه‌یی از تظاهرات منعکس می‌کردند و خلاصه تقریباً پا به پای خبر سفر روحانی به فرانسه و دیدارهایش، خبر این تظاهرات هم در رأس خبرها قرار داشت.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر