۱۳۹۴ اسفند ۴, سه‌شنبه

صورت مسأله نمایش انتخابات: موقعیت خامنه‌ای

گفتگو با محمدعلی توحیدی
مجری: در خبرها آمده بود که در ادامه جنگ باندهای رژیم بر سر نمایش انتخابات، به جلسه یکی از نماینده‌ها حمله کرده‌اند و گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند و… . همچنین شنیدیم که باند خامنه‌ای سپاه و بسیج را برای رأی دادن به تهران گسیل کرده است تا آرای این باند بالا برود. با توجه به حذف فله‌ای نماینده‌های باند رفسنجانی و روحانی، چه لزومی هست که به آنها حمله بشود و چنین محدویتهایی برای آنها ایجاد شود؟
محمدعلی توحیدی: خامنه‌ای در جریان مهندسی انتخابات و رد صلاحیتها، تا آخر از تیغ شورای نگهبان استفاده کرد و به‌خصوص در خبرگان، یک قلع و قمع بسیار کامل انجام داد. هر کسی را که توانست و هر کسی که از او احساس خطر کرد را حذف کرد. حسن خمینی را با وجود حمایتهایی که در حوزه و توسط مراجع حکومتی از او شده بود حذف کرد. فقط زورش به حذف رفسنجانی نرسید، گرچه که در این مورد هم، زمینه‌سازیهای کرده بود. در رابطه با انتخابات مجلس رژیم هم همین‌طور عمل کرد. ولی با وجود این قلع و قمع کامل، بسیار واضح است که خامنه‌ای، اصلاً خیالش راحت نیست و بسیار نگران است. این نگرانی را چه در حرفهای خودش و چه در حرفهای روز 30بهمن فرمانده  سپاه پاسداران  می‌توان مشاهده کرد.
 پاسدار جعفری  در این روز گفت: نباید افرادی انتخاب شوند که روی حرف خامنه‌ای حرفی داشته باشند. بنابراین، خامنه‌ای از تمام حربه‌هایی که در اختیار دارد مثل چماقداری، حمله به جلسات آنها و حتی تهدید قضاییه و محاکمه و اتهام‌زنی‌های مختلف رسانه‌ای، متهم کردن به وابستگی به انگلیس (شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان گفته بود که رفسنجانی نکته به نکته دیکته شده‌های انگلیس و سازمانهای اطلاعاتی آنها را دارد اجرا می‌کند) و به‌کارگیری رادیو تلویزیون رژیم (اخیراً باند رفسنجانی روحانی گفته بودند که سریالهایی در سیما و صدای رژیم هست که بر علیه باند آنها کوک شده است) استفاده می‌کند.
ادامه مصاحبه را در اینجا بخوانید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر